donderdag 27 april 2017

Aandelen bijkopen

Vooruitlopend op de uiteindelijke saving ratio die wij in de maand april gaan behalen (dat wordt zo rond de 40%) hebben we weer wat kooporders uitgezet. We gaan voor zo'n €800 bijkopen aan aandelen NSI en Vanguard VUSA. Als ik een koopopdracht geef ga ik eerst altijd even na wat de laagste koers van het betreffende aandeel is geweest in de afgelopen maand. Voor die prijs zet ik dan een order uit met een looptijd van 2 weken. Meestal lukt het op deze manier, een enkele keer expireert de order na 2 weken zonder transactie. Zo betaal ik niet teveel.
Hoe zorgen jullie dat je niet teveel betaald?

3 opmerkingen:

  1. tja, wat is te veel? ik vind dat altijd latig. /ik probeer te bepalen wat ik een aandeel waard vind en zet die prijs in de order dan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker lastig. Voordat ik koop heb ik al mijn research gedaan, jaarrekening doorgenomen en weet ik in grote lijnen wat ik ervoor wil betalen. Maar juist om de schommelingen op korte termijn voor mij gunstig te benutten doe ik het op deze manier.

      Verwijderen
  2. Ik koop maandelijks bij. Dat doe ik tegen dagorder. Zo middelen de koersschommelingen tijdens aankoop uit op de lange termijn

    BeantwoordenVerwijderen