vrijdag 16 juni 2017

Vandaag een buitenkansje: Ahold

Er is een lijstje aandelen dat ik graag aan mijn portefeuille wil toevoegen, maar dat ik gewoon te duur vind.
Ik hou altijd wat cash achter de hand voor als er eens wat gebeurt op de beurs en ik zo'n aandeel voordelig kan kopen.
Vandaag was zo'n dag: totale gekte en dit gebeurde er met het aandeel Ahold:










Een mooi moment te kopen, als de hele beurs in rep en roer is. Solide aandeel voor een mooie prijs. Ik heb een pakketje Ahold aangeschaft ;)

8 opmerkingen:

  1. Mooi, ik kocht wat bij van een Amerikaanse branchegenoot. Als Ahold nog even laag blijft zal ik daar ook wat van bijkopen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je Walmart gekocht? Ik zet maandagochtend nog een order Ahold klaar voor €15, ik verwacht niet dat deze uitgevoerd wordt, maar je weet het nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee target. Wie weet doe ik dat voor ahold ook nog wel voor maandag..

      Verwijderen
  3. Heb er vandaag toch nog maar 200 bijgekocht. "Average down" zullen we maar zeggen. Zal er ook nog wel een optie op zetten voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er 27 gekocht en zit op een aankoopwaarde van 17,50. Vandaag ging de koers nog even naar 16,35 maar ik zit nu met zo'n 5% van mijn beleggingen in Ahold en meer vind ik niet verantwoord (of het zou voor €15 moeten zijn). Dus die kans heb ik laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk als zo'n kans zich voordoet! Wij zijn net begonnen met beleggen en doen dat nu om te beginnen in indextrackers. Durf het nog niet aan om zelf direct aandelen in een bedrijf aan te schaffen, maar denk dat dat voor ons wel een volgende stap is in de toekomst :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indextrackers vormen een prima basis voor een portefeuille. Veel succes met je beleggingen!

      Verwijderen
  6. uiteindelijk ook een klein beetje Ahold gekocht, 10 aandelen voor 16,30 per stuk

    BeantwoordenVerwijderen