woensdag 2 augustus 2017

Positie in HAL Trust uitgebreid.

Vandaag heb ik nog eens 10 stuks HAL bijgekocht voor een totaal bedrag van €1778.
Hiermee voeg ik een bedrag van €71 aan mijn jaarlijkse (potentiele) dividend inkomsten toe.

Ik bezit nu 16 aandelen HAL en als ze onder de 180 euro gewaardeerd blijven koop ik volgende maand nog een plukje bij.

Investeren in HAL houdt in dat je investeert in Vopak, SBM offshore, Grandvision, Coolblue, PontMeyer en nog een hele reeks andere bedrijven plus de kennis die HAL in huis heeft mbt overnames en investeringen.

6 opmerkingen:

  1. Wat maakt dat HAL volgens jou zo aantrekkelijk is boven andere aandelen? Blijkbaar heb je er vertrouwen in dat het niet verder gaat dalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan uiteraard niet voorspellen wat het aandeel op korte termijn gaat doen. Maar bij de huidige koers en een wpa van €11,25 kom ik op een k/w verhouding van ongeveer 16 uit. Niet duur voor een bedrijf wat een winstgroei in de dubbele cijfers jaar-op-jaar laat zien. Daarnaast een leuk dividendrendement en een bedrag van 2,5 miljard in kas (volgens jaarrekening 2016) wat mogelijkheden biedt voor interessante overnames. Voor de lange termijn vind ik dit een prima aandeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je in HAL investeert. Mijn man werkt bij Coolblue. Ze hebben recent nog een gedeelte van Coolblue overgenomen (of hoe je dat ook noemt) Hebben nu geloof ik 40% in handen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Coolblue is een mooi bedrijf, goede service en zeer goed georganiseerd.

      Verwijderen
  4. Leuke blog heb je hier, ik ga je volgen!

    HAL heeft inderdaad tijdje terug flink geïnvesteerd in CoolBlue. Persoonlijk vind ik de yield nog wat laag voor een aanschaf hierin, maar ik moet zelf wel kijken naar wat meer spreiding naar non-US aandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank!
      Ik zit juist met een schuin oog naar de NYSE te kijken voor mijn volgende aankoop ;) in Nederland is niet zoveel keus als je wilt dividendbeleggen.

      Verwijderen