maandag 3 juni 2019

dividend mei 2019

De maand mei zit er weer op. Het is altijd leuk om de balans op te maken en te kijken hoeveel dividend ik heb ontvangen terwijl ik met heel andere dingen bezig was. Dat vind ik het mooiste van investeren in dividendaandelen: nadat je de investering eenmaal hebt gemaakt, ontvang je voortaan dividend zonder dat je er zelfs maar een vinger hoeft op te tillen.

In de maand mei heb ik van de volgende bedrijven dividend ontvangen:

Procter & Gamble: over 12 aandelen heb ik totaal 6,74 dividend ontvangen

Abbvie: over 20 aandelen heb ik in totaal 16,07 dividend ontvangen

BASF: ik  bezit 20 aandelen en heb 42,41 dividend ontvangen

Royal Bank of Canada: ik heb 20 aandelen en kreeg hierover 11,46 dividend

ING Bank: 40 aandelen gaven mij 14,96 dividendinkomsten

en tenslotte

AT&T: ik bezit 40 aandelen in deze telecomgigant en ontving 15,36 dividend

Totaal netto ontvangen dividend in deze maand € 107

4 opmerkingen:

  1. Beste Bescheidenbeurs,
    Ben erg benieuwd via welke broker je belegt. Heb je in de tussentijd nog nieuwe (dividend)aandelen bij gekocht? Heb je in de tussentijd nog meer dividend ontvangen? Ga je uitsluitend voor dividendaandelen? Aas je op maandelijkse uitkeringen? zo ja, heb je dan nog tips voor me? Oftewel zou graag meer over jouw ervaringen willen lezen. Groet, Grace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Grace. Een wat late reactie van mijn kant. Ik pin mijzelf niet vast op één strategie, maar probeer mijn investeringen te doen op basis van de omstandigheden op dat moment.

      Verwijderen
  2. Beleggen doen wij niet meer. Gewoon op de spaarrekening is minder stress (maar goed, ook minder rendement).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een begrijpelijke keuze. Maar in mijn ogen wel één die veel geld kan kosten op de lange termijn.

      Verwijderen