zondag 19 april 2020

Boodschappen doen tijdens de crisis

Wij hadden altijd een vast ritme voor onze boodschappen: één keer per week gingen we samen met de auto naar de supermarkt en dan haalden we de boodschappen in huis voor de hele week.
Tussendoor gingen we dan nog 2 of 3 keer even snel met de fiets wat halen: vooral versproducten, zoals groente en fruit, of een brood en een pak melk. Ongemerkt pakten we dan toch nog snel wat andere dingen mee. Een reep chocola, een zak chips, een puddinkje. Vooral de lekkere dingen.

Tijdens deze crisis willen wij zo weinig mogelijk in de supermarkt komen. Ik doe nu in mijn eentje  de boodschappen, één keer per week. Van te voren maken we samen een lijstje en ik ga dan op een rustig tijdstip de spullen die op het lijstje staan halen.

Omdat we nu niet meer tussendoor naar de supermarkt gaan gebeuren er twee interessante dingen: we zijn veel minder aan boodschappen kwijt dan voorheen, dat scheelt zeker honderd euro in de maand. Ongelooflijk eigenlijk hoe al die kleine impulsaankopen toch het totale budget omhoog brengen.

Een tweede, voor mij zeer onverwacht effect is dat we beginnen af te vallen. Ik heb vorige week in mijn riemen een extra gaatje moeten prikken omdat ze niet meer pasten, ze waren te ruim geworden.

Dan is zo'n thuisquarantaine toch nog ergens goed voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten