woensdag 22 april 2020

Ons inkomen tijdens de crisis

Gisteren heeft Mark Rutte bekend gemaakt dat de maatregelen rondom het virus nog zeker tot 20 mei van kracht blijven.

Dit heeft gevolgen voor ons inkomen. Mijn partner kan vanuit huis werken en wordt volledig doorbetaald. Mijn situatie is iets anders: ik werk part-time in loondienst en daarnaast werk ik ook als zelfstandige, waarbij ik mijn uren kan doorberekenen aan diverse opdrachtgevers.
Het deel wat ik in loondienst werk wordt gewoon doorbetaald, ook al maak ik daar nu minder uren dan in mijn arbeidsovereenkomst staan. De uren die ik als zelfstandige werk zijn echter voor een groot deel weggevallen, ik heb hier weinig inkomsten uit op dit moment.

In totaal is hierdoor ongeveer een kwart van ons gezamenlijke inkomen weggevallen. Omdat wij echter ook minder uitgeven dan normaal, blijven de gevolgen voor ons beperkt.

Ik ken echter ondernemers in mijn omgeving die zonder inkomsten zitten en waar het water nu aan de lippen staat. Het wordt nu pijnlijk duidelijk dat ondernemen zeker niet zonder risico is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten